İçerik Pazarlaması

...
İçerik Pazarlaması
İçerik Pazarlaması

CONTENT IS KING!

Hedefe Yönelik Bir İçerik Pazarlaması İle Markanızı Doğru Konumlandırın!

CONTENT IS KING!

İçerik Pazarlaması Nedir?

İnternette sosyal medyanın sizlere sağladığı teknik avantajlarla kullanıcı kaynaklı olan içerik, yaşam pratiğinin içine girmiştir. Kullanıcılar boş içerikler yerine kendilerine fayda sağlayabilecek bilgilendirici içeriklere ilgi göstermektedir. Kendilerini dinleyip katılmaya teşvik eden markalar da ön plana çıkmıştır. İçerik pazarlaması çalışmaları yapılmadan önce önceden belirlenen hedef kitle göz önünde bulundurulur. Kitle için güncel, doğru, değerli ve onların ilgi duyabileceği içerikler geliştirilir. Potansiyel hedef kitlenizin gelir getirebilecek müşterilere dönüşebilmesi için içerik pazarlamasının doğru şekilde yapılması gerekir.

 

İçerik Pazarlaması Size Ne Sağlar?

Geleneksel pazarlama stratejileri, kullanıcıları harekete geçirip onları yerinden kaldırarak ürünü ya da hizmeti satın almalarına telkin sağlar. İçerik pazarlamasında ise onları anlar, ilgi uyandırabilecek gerçek bilgiler sunar. Özgün içerikler sayesinde, kişiler ile aranızda duygusal bağ kurabilir ve kendi istekleriyle markaya gelmelerini sağlayabilirsiniz. İnsanlar kendilerinden bir parça buldukları ve bağ kurdukları markalara güvenmeye başlarlar. 

Bağ kurarken temkini elden bırakmamak ise ilk şarttır. İçerik pazarlaması stratejileri iyi planlanmalıdır. Üretilecek olan içerikler özgün olduğu kadar süreklilik de sağlamalıdır. Kullanıcı odaklı içerikler ortaya çıkardığınız zaman avantajlarını görmeye başlayabilirsiniz. 

 

Araştırma

Kullanıcılara aracı olmadan kısa zaman içerisinde ulaşmak aynı zamanda dezavantaja dönüşebilir. Hedef kitlenizin hoşuna gideceğini düşündüğünüz içerikler ilgi görmeyebilir. İçerik pazarlaması için ilk etapta hedef kitle araştırması yapılmalıdır ve kitlenin kim olduğu net bir şekilde ortaya çıkartılmalıdır. Aynı zamanda rakiplerin ve mevcut pazarın durumu da detaylı bir şekilde araştırılmalıdır.

 

Strateji 

Elde edilen verilerden sonra hedef kullanıcılara nasıl ulaşılacağı, ne tür içerikler üretileceği, marka dili ve tavrı da belirlenmelidir. Bütün veriler belirli periyoda göre şekillendirilir. Marka ya da işletmeler bütün kullanıcılara ulaşmayı denemek yerine her zaman onlar için değerli olabilecek ürün ve hizmetlerine ihtiyaç duyabilecek kullanıcılara ulaşmayı tercih etmelidir. Bu sebeple, müşterilerin ihtiyaçları net bir şekilde analiz edilmelidir.

 

Üretim

Araştırmalar ve geliştirilen stratejiler doğrultusunda organik içerikler kullanıcılara sunulmalıdır. Alınan geri dönüşler kesinlikle raporlanmalıdır ve stratejilerde değişikliklere gitmekten asla korkulmalıdır. Doğru pazarlama stratejileri geliştirilen markalar, çığ etkisi ile zaman içerisinde en fazla tercih edilen markalar arasında yer almaya başlayabilir.

Projelerini Bize Söyleyin

Dijitalde birlikte büyüyelim